Leč jsme software museli ohýbat dle neustále měnících se nařízení ze strany Ministerstva dopravy, s potěšením můžeme konstatovat, že jsme již získali osvědčení o schválení pro měření emisí v SME. V sekci technické podpory si můžete stáhnout vždy nejnovější aktualizované osvědčení. Zde dole si můžete prohlédnout video s průběhem emisního testu dle metodiky, jak bychom si ji představili my, nebo si přečíst i trochu informací ze zákulisí, vč. vyjádření od výrobce AVL DiTEST, který nás v této nelehké době musel silně podporovat. Po několika změnách ve Věstnících dopravy ale i mimo ně (nestandardní "upřesňující sdělení" MDČR) si mohou programátoři AVL DiTEST konečně od "neustálých změn pravidel za hry" oddychnout. "Na těchto přístrojích se mi líbí, že těm rakušákům to fakt funguje." slova homologačního technika Ing. Pavla Štěrby (TÜV SÜD)... My dodáváme: Nebylo to jednoduché, protože AVL DiTEST má jisté zásady, které jsme nyní my Češi porušili. Programátoři AVL DiTEST naprogramují všechno dle zadání, ale během schvalovacího procesu jsme museli u AVL DiTEST obhajovat neobhajitelné. Protože se u výrobce hodně prakticky zkoušelo (více než 180 testů emisí na různých vozidlech), a hlavně ne bezmyšlenkovitě, vznášel výrobce logicky dotazy na praktické situace, které díky naší nedokonalé české legislativě mohou nastat. Zcela zaraženi byli např. při našem vysvětlování, jak se pracuje s doplňkovými testy... Zde níže jsou ke stažení "Osvědčení o schválení typu pro měření emisí ve stanicích měření emisí". Nová emisní metodika má vedle ignorování Readiness Code i svá další úskalí, a to především ve "strojovém vyhodnocování" bez možného zásahu lidské ruky, pakliže se něco v testu nezdaří provést. U více než 70 značek 1.600 modelů a více než 20.000 typů motorů s různými emisními a komunikačními systémy a protokoly existuje mnoho odchylek, rozdílů ale i chyb, kterých se výrobci vozidel prostě dopouští. A nebo je to jen technický problém momentálního chování vozidla, který sice není chybný, dovede ale otočit výsledek emisní zkoušky naruby i u vozidla, kterému nechybí vůbec nic! Podívejte se na naše video, které je zároveň průvodcem, jak nová emisní metodika vypadá z pohledu uživatele používajícího naše emisní přístroje. AVL DiTEST: "Doplňková měření jsou nelogická a vlastně nic nového do vaší metodiky skutečně nepřináší. Naopak degradují na nulu diagnostické rozhraní EOBD." Stav "Měření emisí" po jeho zavedení způsobem, jak se to stalo v ČR nyní, je odstrašujícím příkladem a ukázkou, že ani Dieselgate nezastraší naši státní správu ve vstřícnosti k výrobcům vozidel. "Tak to vypadá, že až vám na tenhle "český podvod" přijde Evropská komise, budeme přístroje brzy zase přeprogramovávat..." To ano, ale než na další nevyhnutelnou změnu přijde, bude do té doby stávající stav v českých zemích fungovat, i když jako v Kocourkově. Teď však trochu optimisticky. Emisní přístroje AVL DiTEST mají nyní software připravený na nejrůznější kombinace možných komplikací a do budoucna by měly být změny způsobu a rozsahu měření vyvolané případnou potřebou metodiky jednoduché a rychlé. Co umí AVL DiTEST přístroje navíc
Veškeré update pro emisní stanice do roku 2017 zdarma! Protože Česká republika riskuje současnou emisní metodikou postih za jakousi blamáž na životní prostředí, s jakou řeší implementaci EOBD tím, že ignorováním neprovedených testů Readiness Code jinými slovy umožňuje mazání paměti emisně relevantních závad bezprostředně před "Měřením emisí", jsme po krátké "programovací pauze" připraveni software ještě jednou přizpůsobit realitě a požadavkům na důkladnou kontrolu vozidel, kde se nebude takto skrytě podvádět. Odkaz na akci zde. Vysvětlení: Veřejnost se poměrně rychle dozvěděla, že pokud bude diagnostikou EOBD v paměti závad vozidla nalezena zapsaná jakákoliv emisní chyba, vozidlo na "emisích" neprojde. Proto se tichou poštou rozkřiklo (a radí to samy STK a SME všem svým zákazníkům), aby těsně před měřením emisí smazali paměť závad. Tím se poměrně bezpečně vyhnou riziku, že se na jeden z mnoha možných defektních systémů či komponentů přijde. Současná emisní metodika je totiž přes naše důrazné protesty neúčinná v odhalování emisních závad. Díky ní jsme dokonce nuceni vyškrtnout v našich školicích materiálech zásadu zákazu mazání paměti závad, která jasně vymaže nejen důkazy o závadách vyskytujících se za provozu vozidla ale umožňuje rozsáhlé podvody ze strany zákazníků praktickou legalizací mazání paměti závad bezprostředně před testem. Readiness Code, ve kterém by se ještě před smazáním paměti závad jasně poznalo, které systémy se úspěšně stačily otestovat, akceptuje aktuálně platná česká legislativa i bez jediného úspěšně provedeného testu emisních komponent a emisních systémů! Více k tomuto tématu si můžete přečíst i na webu Asociace emisních techniků a opravářů.
0 Comments
Leave a Reply. |
Autorizovaný dealer a servisIHR-TECHNIKA s.r.o.
Karla Veselého 728 29306 Kosmonosy IČ: 49827847 DIČ: CZ49827847 tel.: (+420) 317 471 905 |
|
Copyright 2016 - IHR-TECHNIKA s.r.o. - Všechna práva vyhrazena.