Často kladené otázky (třeba je to to, co právě hledáte)
PROBLÉMY SE SNÍMÁNÍM OTÁČEK
- PROBLÉMY SE SNÍMÁNÍM OTÁČEK
- Snímání otáček vypadává, pracuje nespolehlivě - Nelze snadno provést test měření emisí.
EOBD nedává signák kontunuálně (v informaci o otáčkách dochází k pauzám, které brání v plynulém provádění testu), nebo kombinovaný snímač otáček DiSPEED nerozeznává otáčky snadno a dochází k výpadkům (často se tak stává u mortorů s vysokým stupněm opotřebení, kdy motor vydává nestandardní zvuky vlivem vůlí v různých mechanismech motoru, ať jde o vůle v rozvodech, klikovém ústrojí či převodovce).
Je třeba vyzkoušet různá místa uchycení snímače DiSpeed, kde jsou jisté zvuky eliminovány.
- Snímání otáček vypadává, pracuje nespolehlivě - Nelze snadno provést test měření emisí.
- VOZIDLO NEVYHOVUJE
- Doplňkový test lambdasond - Důvod nevyhovění: Počet půlvln příliš nízký.
OTÁČKY (PŘEDNASTAVENO 300 - 1500/MIN.) MŮŽETE ZVÝŠIT (NAPŘ. 300 - 2500) TO ZNAMENÁ, ŽE MĚŘENÍ NEMUSÍ PROBĚHNOUT VE VOLNOBĚHU! V TESTU PAK MÍRNĚ SEŠLÁPNĚTE PEDÁL AKCELERACE A USTALTE OTÁČKY NĚKDE (PŘÍKLADNĚ MEZI 300 A 2500) A PŘÍSTROJ SI JE SÁM VYMĚŘÍ A NASTAVÍ SE NA VAŠE OTÁČKY S TOLERANCÍ -+100/MIN. OTÁČKY PŘI ODPOČTU 20 SEKUND JIŽ DRŽTE STEJNÉ, JINAK SE PŘÍSTROJ BUDE PŘI OPUŠTĚNÍ PÁSMA (PŘÍKLADNĚ 1900-2100/MIN.) ZNOVU NASTAVOVAT NA JINAK ZVOLENÉ PÁSMO A PŘIČTE K NĚMU ZNOVU MEZE +-100. TOČILI BYSTE SE DOKOLA. - NOx - emisně nerelevantní závady - Vozidlo nevyjde v emisním testu AVL (NEVYHOVUJE).
JE TŘEBA ZADÁVAT VÝBĚR VOZIDLA Z DATABÁZE AVL - PŘEDEPSANÉ HODNOTY NEPSAT RUČNĚ,
A MÍT NEJNOVĚJŠÍ AKTUALIZOVANOU VERZI PROGRAMU (VYŠŠÍ NEŽ 2.4.0) - Program DEKRA Emise píše nesmyslné hodnoty. Program DEKRA Emise obsahoval do verze 3080 velmi zapeklitou chybu, kdy po měření neřízeného systému zážehového motoru nebo dvoupalivového vozidla benzín/LPG si program uchoval některé hodnoty v měřených hodnotách z minulého vozidla, které přenesl do aktuálního vozidla. JE TŘEBA NAHRÁT NEJNOVĚJŠÍ VERZI PROGRAMU DEKRA
- "Bez OBD" je posuzováno jako "s EOBD". Vozidlo je do emisního přístroje zadáno jako "bez EOBD", ale program DEKRA Emise ho převezme jako "s EOBD".
(v tomto případě se vyhovující vozidlo v AVL stane nevyhovujícím v DEKRA)
JE TŘEBA, ABY SE TYP A KATEGORIE VOZIDLA Z HLEDISKA ŘÍZENÍ SYSTÉMU SHODOVALY - Tolerance otáček +-25/min. nebo +-150/min. EOBD vozidlo vyhovuje v AVL, ale v programu DEKRA nevyhovuje z hlediska mezí (např. otáček)
(v tomto případě máte starší program DEKRA, který neuvažuje hranice otáček zvýšené o tolerance přístroje +-25 resp. -+150 ot/min.) JE TŘEBA NAHRÁT NEJNOVĚJŠÍ VERZI PROGRAMU DEKRA I AVL DSS. - Opakované testy i dalších vozidel stále dokola nevyhovují. V případě, kdy se s programem učíte a opakujete v programu DEKRA pořád dokola jednu úlohu s načítáním dat vozidla změřeného v programu AVL, načítá program DEKRA stále a urputně poslední výsledek "NEVYHOVĚL" i když dle dat přenesených z AVL vozidlo vyhovuje. VYMAZAT POSLEDNÍ ROZPRACOVANÝ PROTOKOL DEKRA A ZADAT ZNOVU IDENTIFIKACI MAJITELE A JEHO VOZIDLA. CHYBA V PROGRAMU DEKRA Emise.
- Nesouhlasí otáčky. Zkontrolujte prosím, zda byly hranice otáček zadány v AVL a v DEKRA shodně. Ojediněle může u některých vozidel docházet k odchylkám mezi oběma databázemi. KONTROLOVAT SHODU PŘEDEPSANÝCH HODNOT MEZI DATABÁZEMI A NAHLAŠOVAT ROZDÍLY
- Doplňkový test lambdasond - Důvod nevyhovění: Počet půlvln příliš nízký.
- U VOZIDEL S EOBD SE OBJEVUJÍ NESMYSLNÉ HODNOTY OTÁČEK NEBO TEPLOTY
- Otáčky ukazují 200/min., teplota motoru ukazuje 210 °C - nesmyslné hodnoty. Vozidlo je EOBD nekonformní a patrně se bude jednat o vozidlo z roku výroby na rozhraní 2000/2003 u zážehových, nebo z 2003/2005 u vznětových motorů, resp. z roku 2007/2009 u nákladních vozidel.
MĚŘIT JAKO VOZIDLO BEZ EOBD - Pokud se jedná o vozidlo s EOBD, není dodržen protokol výrobce vozidla a je nutné toto nahlásit zde: http://www.asem.cz/technickaacute-podpora/tridena-databaze-problemu-pri-mereni-emisi-dle-nove-metodiky
- Otáčky ukazují 200/min., teplota motoru ukazuje 210 °C - nesmyslné hodnoty. Vozidlo je EOBD nekonformní a patrně se bude jednat o vozidlo z roku výroby na rozhraní 2000/2003 u zážehových, nebo z 2003/2005 u vznětových motorů, resp. z roku 2007/2009 u nákladních vozidel.
- DOPLŇKOVÝ TEST LAMBDASOND V PROGRAMU DEKRA NEVYCHÁZÍ JAKO VYHOVUJÍCÍ
- V AVL lambdatest vyjde, v programu DEKRA není vyhonocen, nebo nesprávně. V programu DEKRA je nastavena jiná tolerance než v programu AVL.
KONTROLOVAT SHODU PŘEDEPSANÝCH HODNOT MEZI DATABÁZEMI A NAHLAŠOVAT ROZDÍLY - Jedná se o vyhodnocení proudové lineární lambdasondy, která dle metodiky nemá výrobcem určenou/metodikou předepsanou amplitudu proudu. (je třeba zde: http://www.asem.cz/technickaacute-podpora/tridena-databaze-problemu-pri-mereni-emisi-dle-nove-metodiky)
- V AVL lambdatest vyjde, v programu DEKRA není vyhonocen, nebo nesprávně. V programu DEKRA je nastavena jiná tolerance než v programu AVL.
- NENÍ MOŽNÉ NAVÁZAT KOMUNIKACI S VOZIDLEM S EOBD
- Nelze navázat komunikaci s EOBD. Pokud nejde navázat komunikaci s AVL EOBD modulem přes Bluetooth, zkuste ji navázat přes kabel USB. Pokud jde navázat komunikaci s jiným EOBD přístrojem (např. DevCom, Troodon), může se jednat o vozidlo s komunikační odchylkou (např. Škoda Fabia 1,2 HTP z roku 2005, nebo některá vozidla značky Renault či Dacia), kde záleží na způsobu výpočtu rychlosti komunikace z vadného signálu vozidla. Zde záleží na štěstí, jak který přístroj rychle komunikuje a má nastaveny doporučené prodlevy v komunikaci a v odezvách (tzv. TimeOut). KONTROLOVAT SHODU PŘEDEPSANÝCH HODNOT MEZI DATABÁZEMI A NAHLAŠOVAT ROZDÍLY Tato vozidla nahlašujte prosím zde.
- Renault má problémy s vyčtením paměti závad v emisním testu, ale paměť lze vyčíst mimo emisní test bez problémů.
Zde se jedná o námi odhalenou chybu v komunikačním protokolu výrobcem vozidla. Některé modely vozů Renault na standardní výzvu vyčtení prázdné paměti závad odpovídají neplatným řetězcem znaků jen když je paměť závad prázdná. Tyto neplatné znaky jsou pak v AVL vyhodnoceny logicky jako chyba v protokolu u jejich vozidel. Tato vozidla nahlašujte prosím zde. - Autobusy MAN nekomunikují. Problémy s nenavázáním komunikace u nákladních vozidel / autobusů značky MAN
(Jsou známé případy, kdy se do ČR dostala vozidla z Turecka, která vybavena EOBD nejsou. Nelze tedy navázat komunikaci. Pokud zapojíte do komunikační cesty tento adapter: http://www.diagnostic-shop.cz/eshop/produkty/break-out-box-link/, budete vidět jen jednostrannou opakující se pokusy o navázání komunikace jen ze strany přístroje, nikoliv ze strany vozidla).
- Vozidlo s EOBD hlásí rozsvícenou kontrolku MIL, ale ona rozsvícena není. V paměti závad nejsou uvedeny žádné závady, readiness Code je/není vytvořen.
(Přesvědčete se, zda kontrolka MIL funguje po zapnutí zapalování. Pokud ano, pak se může jednat o manipulaci chiptuningem nebo změnou dat v řídící jednotce odstraněním DPF a přeprogramováním jednotky. Takové vozidlo nesmí vyhovět e je třeba jej nahlásit do několikrát shora zmiňovaného formuláře.) - Vozidlo u měření emisí nevyhoví, průměrná hodnota kouřivosti je OK.
Pokud program DEKRA Emise uvede jako důvod nejvyšší hodnotu ze všech akcelerací i když průměrnou hodnotou by se vozidlo vešlo do předepsané tolerance, je "nevyhovující výsledek" zcela v pořádku, protože průměr sice může být ještě v toleranci, avšak vozidlo vyhoví jen za podmínky, že ani jedna z hodnot všech měřených akcelerací nepřesáhne maximální limit. ZKONTROLOVAT HODNOTY JEDNOTLIVÝCH AKCELERACÍ V PŘÍLOZE EMISNÍHO PROTOKOLU