AVL DiTEST uvedla na trh v souvislosti s nástupem hybridních vozidel profesionální akustickou kameru pro lokalizaci rušivých zvuků nejen v motorových vozidlech. Hybridní a elektrická vozidla jsou mnohem tišší než vozidla se spalovacím motorem a lokalizace aerodynamických zvuků, zvuků v kabině, nežádoucích vibrací. To však neznamená, že jejich nasazení je výlučně na této platformě, protože na předváděcích akcích odhalujeme většinu hluků v jakýchkoliv vozidlech, vesměs vyšších a luxusnějších tříd, autobusů, obytných vozidel (karavanů), v motorových prostorách, autosedadlech, karosériích, na brzdách apod. Jednoduché okamžitě pochopitelné ovládání zvládne každý pouhým zaučením. Záznamy lze pořizovat ve čtyřech videoformátech, fotografiích a škála těch nejrůznějších nastavení dokáže odfiltrovat i zvuky v pozadí, které v obraze mít nechceme.
1 Comment
Maximální úsilí v řešení problémů s komunikací u vozidel, kterých výrobci nedodrželi parametry standardních protokolů či se jejich vozidla chovali s jistými anomáliemi oproti ostatním, vyústilo do poslední podoby našich přístrojů, které kvůli jejich přesnosti a spolehlivosti využívá v mobilní verzi německá DEKRA a technické mobilní jednotky Policie jako i rakouské dopravní Policie a ÖAMTC. Co to přináší našim zákazníkům? Tím, že jsou přístroje mobilní (notebook, napájecí zdroj a přístroj velikosti aktovky), je možné využití i při diagnostických testech při hledání různých závad. AVL jako jediný na trhu může měřit jak kouřivost tak všechny složky plynů současně! Neustálý vývoj softwaru směrem k odstraňování problémů s komunikací u problematických vozidel, kde se naši vývojáři snaží eliminovat problémy vznikající u zákazníků. Jmenujme příklad : U vozidel Opel Astra z let výroby 2002 až 2005 dochází konkrétně po načtení CVN (ověřovacího kalibračního součtu softwaru) z řídící jednotky k přerušení toku dat otáček a teploty motoru. Datový tok se po tomto kroku u zmiňovaných Opelů nestandardně přeruší a musí být obnoven, protože sám se neobnoví. V případě chybějícího toku dat se nyní software v nové verzi (24.8.2018) chová tak, že přístroj sice komunikaci na obrazovce přeruší, aby bylo vidět, že se tato událost stala a bylo možné napsat tento fakt do poznámky ("Nestandardní komunikace EOBD během emisního testu"), ale tlačítkem na spodní liště se při každé podobné ztrátě dat snaží přístroj komunikaci znovu opakovaně navázat všemi dostupnými prostředky, přičemž emisní test není přerušen a obsluha může relativně bez zdržení pokračovat dalšími kroky v emisním testu až do jeho zdárného ukončení. (Nejnovější SW ke stažení zde)
Nejen pro přístroje AVL DiTEST, které tento multifunkční způsob měření otáček motoru mají již integrovaný v emisní stanici, ale i pro ostatní emisní přístroje jiných značek jako MAHA, Bosch, Sun a úplně všechny emisní přístroje, je určen tento externí modul pro měření otáček! Modul nabízí od generování signálu pro induktivní kleště (používaných u starých motorů s rozdělovačem) až po napojení na palivové vedení starších dieselů. Ovšem naprostou revolucí je geniálně jednoduché duální snímání otáček otřesovým piezzo-čidlem a mikrofonem doplněným o plechovou upevňovací svorku s široce rozevíratelnými čelistmi, která se dá umístit na plastové sání či dokonce na výfuk, odkud snímá rytmus běžícího motoru a kombinovaným algoritmem jej převádí do hodnoty otáček motoru. Napojení je snadné a externí měření otáček je po doplnění o široce rozevíratelnou upevňovací ferromagnetickou svorku dle zkoušek jedním z nejspolehlivějších na trhu! Podívejte se, jak jednoduše se dá snímat otáčkový signál i z plastových či hliníkových dílů z jakéhokoliv motoru. 25. 1. 2017 byly po zbytečných časových průtazích schváleny přístroje AVL starší generace. Tyto u některých zákazníků dosluhující přístroje se doplní pouze o ovládací program DEKRA Emise a o diagnostiku Troodon a jejich provozovatelé s nimi mohou začít měřit. Škoda že schvalování trvalo tak dlouho, protože přístroje už byly technicky schopny měřit 22. 12. 2017 Od té doby uměl program DEKRA Emise kontinuálně vyčítat otáčky přes OBD modul a provázet obsluhu měřením emisí dle nové metodiky, tedy bez zásahu lidské ruky do zápisu elektronicky šifrovaných dat "online". Zde si můžete stáhnout návod k použití a schválení. K tomu potřebujete program DEKRA Emise a diagnostiku Troodon. AVL žádný speciální software nevyžaduje, protože je ovládán programem DEKRA Emise a posílá všechna vyžádaná data do dialogových oken tohoto ovládacího programu. Hlásíme zdárné ukončení softwarových prací na všech generací přístrojů, přizpůsobených na novou emisní metodiku platnou od 1. 9. 2016!
Nejnovější modulární stanice MDS od AVL-Ditest je přitom připravena i na měření plynů NOx a kouřivost v jednom cyklu najednou, jenž by mělo být povinné od 2019. Přečtěte si více jak o současné připravenosti, tak i blízké budoucnosti. Abychom Vám co nejefektivnějším způsobem pomáhali řešit problémové případy na Vaší SME, spustili jsme technickou podporu. Tu najdete vpravo v horním menu na těchto stránkách a zahrnuje zákaznickou podporu v podobě technické hotline, často kladené otázky, které vám mohou pomoci bez nutnosti další komunikace, a sekci ke stažení všech aktuálních softwarů, tak i návodů. V současné době pracujeme i na videonávodech, které vám pomohou si osvojit standardní postupy.
Leč jsme software museli ohýbat dle neustále měnících se nařízení ze strany Ministerstva dopravy, s potěšením můžeme konstatovat, že jsme již získali osvědčení o schválení pro měření emisí v SME. V sekci technické podpory si můžete stáhnout vždy nejnovější aktualizované osvědčení. Zde dole si můžete prohlédnout video s průběhem emisního testu dle metodiky, jak bychom si ji představili my, nebo si přečíst i trochu informací ze zákulisí, vč. vyjádření od výrobce AVL DiTEST, který nás v této nelehké době musel silně podporovat.
Vnímáme, že v nynější době, kdy MDČR za pochodu mění metodiku měření emisí, je pro Vás určité riziko, zda Váš přístroj bude odpovídat aktuálně nastaveným pravidlům a budete moci nadále měřit emise na vozidlech všech značek, které navštíví Vaší SME. Proto tvrdě pracujeme na vývoji softwaru ve spolupráci s výrobcem AVL DiTEST, aby naše přístroje byli připraveny úplně na vše a garantujeme všem našim zákazníkům, kteří od nás koupí emisní stanici MDS nebo CDS po datu 1.9.2015, budou mít veškerý softwarový update do konce r.2017 zdarma. Na zadní straně přiloženého letáku se můžete podívat, na co vše s námi budete připraveni, ať už aféra Dieselgate nastartuje cokoliv. Co je totiž pro ostatní otázka budoucnosti, je u systému pro emisní stanice MDS od AVL DiTEST již dnes realitou: Duální záznam hodnot z řídící jednotky přes diagnostické rozhraní a synchronizovaný záznam všech emisních složek není žádný problém. Buďte i vy připraveni na všechny změny, které na evropské úrovni budeme muset plnit.
|
Autorizovaný dealer a servisIHR-TECHNIKA s.r.o.
Boleslavská 902 29306 Kosmonosy IČ: 49827847 DIČ: CZ49827847 tel.: (+420) 317 471 905 |
|
Copyright 2016 - IHR-TECHNIKA s.r.o. - Všechna práva vyhrazena.